Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

14 de des. 2010

14/12/10 Retoquem una notícia amb Photoshop

Bon dia! Aquest dimarts és un dia per destacar al calendari. Per què? Doncs per començar perquè avui NO ens ha tocat amb la Sandra, sinó amb la Carolina. A més a més, avui és l’últim dia que tenim classe amb ella abans de les vacances de Nadal.

I bé: què hem fet avui? En aquesta sessió ens hem dedicat una fer l’activitat en la qual hem hagut de retocar una notícia per tal que un infant en fos el protagonista. He tingut tan mala sort que justament quan he anat a guardar l’activitat he hagut de començar de nou per “problemes tècnics”. Però bé, al final he pogut acabar l’activitat.

Amb la tasca realitzada avui he après moltes coses, no tan sols a nivell tecnològic, sinó també a nivell emocional. He pogut comprovar per segon cop que el Photoshop pot anar molt bé per crear recursos i materials pels infants i a més a més per fer-los sentir especials. A QUI NO LI AGRADARIA SER EL PROTAGONISTA D’UNA NOTÍCIA? Encara que penso que l’ús de l’ordinador no és molt important a l’Educació Infantil, sempre podem fer alguna coseta amb ell per tal que els infants aprenguin una mica com funciona aquest aparell i veure quines són les seves possibilitats. Amb aquest programa (el Photoshop) poden descobrir l’ordinador d’una forma divertida i fins i tot els infants es poden sentir motivats per aprendre a fer servir aquesta nova tecnologia. Aquí us deixo la meva foto retocada. La notícia no la poso que és molt llarga!
.


A nivell personal, la sessió d’avui m’ha ajudat molt a recordar com es fa servir aquest software i m’he sentit molt més hàbil a l’hora de treballar individualment. L’activitat ha estat com una prova que jo mateixa m’he fet per veure si realment he fet un aprenentatge significatiu respecte el Photoshop. I la veritat és que estic aprovada!! :D

Per altra banda, i com he dit abans, he après a nivell emocional*. He tingut la mala sort de perdre el meu treball quan estava a punt d’acabar L. Quan he vist com l’ordinador s’apagava he sentit bastant ràbia, impotència, angoixa i fins i tot desesperació; ja que l’esforç de gairebé hora i mitja havia quedat reduït a res (se m’ha esborrat tota l’activitat). He pensat en deixar córrer el treball i acabar-lo a casa, però finalment, he decidit tornar-lo a fer des del principi encara que no he tingut gaire temps. Amb això he après que el més important de tot és tenir paciència i prendre’s cada mala notícia amb calma, amb serenitat; tant quan s’és alumne (com ho sóc ara) com quan s’és mestre. Si en moments de mala sort mantenim la tranquil·litat i no ens deixem vèncer per la ràbia i la desesperació tot pot anar molt millor.

*Per cert, quina coincidència que avui a Acció tutorial hem parlat sobre els diferents tipus de comportament i sobre els sentiments.

Quin gran dia per aprendre!

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada