Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

30 de nov. 2010

30/11/10 Les competències i els objectius amb les TIC a l'Educació Infantil

Bon dia! Es nota que ja som a la tardor i que s'acaba l'any! I per despedir el mes de Novembre hem fet el que vam començar a fer fa gairebé dues setmanes: continuar amb el nostre cas pràctic en el que ens centrem en les competències que volem que els nostres infants aconsegueixin en referència a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Però abans de posar-nos a acabar feina, la Sandra ha fet un breu parèntesi per comentar-nos una cosa molt important respecte l'activitat, ja que hi ha dos termes que es poden confondre (competència i capacitat) i és millor aclarir-los.
.
Tots i totes sabem que per planificar unes activitats, un pla d'acció tutorial, un projecte curricular de centre... és necessari saber quins objectius es volen aconseguir i veure d'on parteixen els infants. Però per assolir aquests objectius hem de disposar d'una sèrie de capacitats i de competències i fer que aquestes es desenvolupin. Per tant, és important saber què és el que diferencia una competència d'una capacitat i sortir de dubtes. Segons un diccionari la competència és l'aptitud que tenim per fer alguna cosa o intervenir en un assumpte determinat. Per altra banda, diu que la capaticat és la qualitat que permet a algú fer alguna cosa. En el currículum d'Educació Infantil es parla de les següents capacitats:
.
-Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma

-Aprendre a pensar i a comunicar

-Aprendre a descobrir i tenir iniciativa

-Aprendre a conviure i habitar el món
.
Les competències recullen aspectes més amplis i aquestes es poden trobar en l'Educació Primària. Aquestes són:
.
-Comunicatives

-Metodològiques

-Personals

-Conviure i habitar el món
.
Aquests dos termes han causat una mica de confusió, però després d'analitzar-los i de veure quines actituds recullen hem pogut veure que les competències són de caire més general i que dins d'aquestes es troben les capacitats.
.
Després d'analitzar aquests dos conceptes tan rellevants en educació, ens hem centrat en les competències virtuals. No cal dir que aquestes se centren en l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i en les Tecnologies de l'Aprenentatge i la Comunicació. Crec que és molt important que s'hagin afegit aquestes competències relacionades amb la introducció de les noves tecnologies a l'aula, ja que els infants poden familiaritzar-se amb elles des de ben petits i a més poden disposar de nous recursos per recolzar els seus aprenentatges.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Vostè pot analitzar, així que és cert és skildnad en la capacitat, qualitat i quantitat de la quantitat de l'educació es determina en el pla d'estudis sinó la qualitat, sinó com arribar al seu més important és que són tan intel ligents
Lyssna
Läs fonetiskt
Ordbok - Visa detaljerad ordbok

Publica un comentari a l'entrada