Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

11 d’abr. 2010

Co-tutoria amb les mestres: proposar idees, compartir dubtes… i explorar a l’Aquarium! (19 de març)

Com diu el títol, avui ha estat el dia de co-tutoria amb les mestres. Tant els grups 2A, 2B i 2C hem recollit en tres PowerPoints els nostres impactes, dubtes i propostes. Com he arribat una mica tard no he pogut veure les exposicions orals, però més o menys tinc una idea al cap d’allò que m’ha semblat més interessant. Sobre la primera qüestió, les impressions, he de dir que el que més m’ha sorprès (personalment) en aquests dies que he anat a l’escola (Rosa dels Vents) ha estat el desenvolupament positiu de la majoria dels alumnes: aquests saben escriure i llegir (encara que amb algunes dificultats, com és habitual), la interiorització de les rutines i l’aprenentatge de com s’han de comportar en cada moment, la participació dels propis alumnes en l’elaboració de les tasques i també el fet que es donin situacions d’ensenyament i aprenentatge entre iguals (alumne-alumne).

Fent referència als dubtes que tinc crec que un dels més importants és el fet de no saber com actuar en el cas que un alumne o una alumna no vulgui realitzar alguna de les activitats proposades a classe. En la meva opinió crec que a l’infant no se’l pot forçar a dur a terme una tasca, però sí que s’han de buscar altres maneres de convence’l. Si no funciona, crec que el millor és no tornar a insistir. Justament aquesta idea em va quedar aclarida després d’escoltar la resposta de les mestres.

Per últim, he de dir que no he tingut cap proposta en particular perquè el meu interès s’ha centrat, sobretot, en els primers dos apartats.

Com a opinió global penso que aquesta co-tutoria ha resolt molts dubtes, però també ha generat altres. Un dels meus és si aquelles escoles que realitzen tallers amb nens de diferents nivells veuen diferència amb aquelles altres que no els realitzen. Es milloraria la comunicació i les situacions de tutoria entre iguals si es fomentés la realització de tallers conjunts entre nivells diferents? Com a resposta crec que encara que no es trobin moltes diferències sempre és millor que diversos nens de diferents nivells comparteixin coneixements i que els més experimentats ofereixin ajuda. D’aquesta manera es milloraria la comunicació i la solidaritat des de ben petits.

Havent acabat la co-tutoria ens hem dirigit amb l’Anna i les altres companyes dels altres grups a l’Aquarium per anar a una conferència sobre les instal·lacions, les ofertes, la possibilitat de fer excursions… Gràcies a la representació teatral de la Pandora (metgessa) i el tauró la xerrada s’ha vist una mica dinamitzada. I després d’estar gairebé una hora assegudes ha vingut la part més entretinguda: explorar! Ja fa anys que no vaig a l’Aquarium i retornar m’ha fet recordar vells temps. Taurons, peixos pallasso, crancs, pingüins… la visita gratuïta ha estat molt entretinguda i enriquidora a l’hora. Una bona forma d’acabar el dia :D



...La Pandora i el tauró ens fan una...............Comencem a explorar!
....................representació



.....Hem vist peixos diversos............................. ...uns de més plans......




---...-...i altres més perillosos...--........,.---- Com bones exploradores hem
---------------------------------..........----....-..........descobert moltes coses






-------------------- ------I fins aquí ha arribat la nostra visita!

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada