Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

11 d’abr. 2010

Després de la neu tornem amb els dofins (11 de març)

Després de la forta nevada que ens va obligar a quedar-nos a casa el dimarts, ja ha tornat a sortir el sol. Un altre cop és dijous, i com és habitual, m’ha tocat anar a l’escola a veure els nens i nenes de la classe dels dofins. A l’inici, hem fet les mateixes tasques que l’altra setmana: mirar el calendari i el temps, fer recompte d’alumnes, recordar quines eren les properes sortides… Un cop fetes aquestes activitats rutinàries, la Pili ha comentat quina seria l’activitat del dia: avui treballaríem un altre conte (“Som un més”). Aquest narra la història de la Sika i en Joan, dos germans que s’assabenten que tindran un nou membre a la família, el Guillem. Un cop llegida la història ens hem posat a treballar. Havíem de retallar un full amb vinyetes que representaven escenes del conte i ordenar-les per poder fer el nostre propi llibre de butxaca. Ja tenint el conte ordenat i grapat, hem seguit fent activitats relacionades amb aquest. Havíem d’escriure una frase relacionada amb la història utilitzant la lletra lligada. Mentre els petits la feien, la Pili els ha anat cridant d’un en un per practicar la lectura en veu alta. D’aquesta manera no només es treballava l’escriptura.

Com a conclusió, crec que el dia d’avui ha estat molt productiu perquè hem treballat diversos àmbits: l’expressió oral i escrita i la comprensió mitjançant un conte. En aquest procés la Pili ha fet de guia dels alumnes explicant les instruccions i els ha ajudat en cas de dubte o incomprensió.

He de dir que estic contenta amb aquesta experiència perquè cada dia aprenc noves coses dels petits “dofins” i interactuo molt més amb ells :D

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada