Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

11 d’abr. 2010

Segon dia d’experiència: analitzem aquells petits aspectes de la classe (4 de març)

I un altre cop a l’escola! Avui és el segon dia d’experiència. Com a tasca principal havíem d’analitzar aquells components que formen la planificació d’una classe: la metodologia, la pràctica docent, l’ambient, les necessitats dels infants… Per tant, he procurat anar amb els ulls ben oberts per detectar-los.

Primer de tot, abans de començar la classe, la Pili ha rebut als nens i les nenes mentre aquests i aquestes anaven arribant a l’escola. El segon pas: asseure’s en rotllana per a què els petits alumnes iniciessin el nou dia lectiu. A la classe hem fet diverses tasques abans de començar amb matèria: mirar el temps, recollir notícies, comptar els alumnes que han vingut… i després ens hem assegut a les taules per posar-nos a treballar. La pregunta era: I què faríem avui? Doncs la Pili ens ha donat la resposta: treballaríem el conte “La casa d’en Tres Botons”. I de quina manera ho faríem? Fent una fitxa amb els personatges que apareixen al conte i escrivint el seu nom.

Quan ja érem a punt de començar vingué la professora d’anglès, per emportar-se mitja classe. La Laura i jo també hem anat amb el grup d’anglès. Hem llegit un conte d’animals i seguidament hem fet un joc sobre aquesta lectura: per tota la classe estaven disposats els animals apareguts al llibre i els nens havien d’anar a l’animal que els diguéssim. Per exemple: si dèiem “white dog” els nens s’havien de dirigir cap al gos blanc i així amb els altres animals. Així hem estat jugant durant tot el nostre temps.


En acabar, hem tornat a fer vida d’estudiants, tornar a les classes (amb un somriure) i esperar fins el pròxim dijous.

Ja fent una reflexió personal, crec que els disseny de les intervencions de les mestres ha estat encertada perquè partint d’uns contes els petits alumnes han treballat l’escriptura amb lletra lligada i de pal (amb “La casa d’en Tres Botons”), els idiomes (l’anglès), la comprensió… Aspectes importants que cobreixen les necessitats dels infants. A més, aquestes activitats es donen en un ambient familiar gràcies a que els grups són reduïts i les parets estan decorades amb ornaments fets per ells o d’altres coses relacionades amb la seva classe. En aquest ambient també trobem diversos espais com el racó del conte, el de les joguines, el del projecte de l’elefant i la girafa… Tots aquests espais són molt acollidors pels nens i les nenes i permeten que hi hagi un bon clima per afavorir l’aprenentatge.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada