15 d’abril. Conferència. Aquestes dues paraules diuen molt poc, però si dic “caixes d’art”, la cosa es torna més fàcil d’esbrinar. Avui hem tingut una convidada molt especial: la Lourdes. Ella, una mestra, ens ha volgut presentar les seves caixes d’art, tres capses que amaguen un munt de coses interessants pels nens i que els poden ajudar a potenciar les seves capacitats sensitives, expressives, artístiques, emocionals... Aquestes tres misterioses caixes s’anomenen Tapiesa, Miróia i Picàssia. Els seus noms deriven del nom dels artistes Antoni Tàpies, Joan Miró i Pablo Picasso. Tots tres han estat els escollits per ser treballats a Educació Infantil per la seva obra tan senzilla i alhora expressiva, tota una icona per als nens, que s’hi poden sentir molt identificats.
Aquesta mestra ha reconvertit l’art d’aquests tres personatges, apropant-lo als infants d’una manera que els permeti aprendre no tan sols plàstica, sinó que també adquireixen coneixements diversos. Ha dedicat cada artista per treballar diferents coses:
Tàpies: treball de les textures i els materials
Miró: els colors, les línies, les formes...
Picasso: els sentiments i les emocions
Crec que la producció d’aquesta mestra és molt interessant pel fet que, com ja he dita abans, l’art ajuda a desenvolupar moltes capacitats personals a més de les creatives: cognitives, afectives, procedimentals, psicomotores, sensorials... És una altra forma de transmetre tots aquells valors i coneixements que l’escola vol que els alumnes interioritzin: és un altre transmissor d’informació que es pot donar de moltes maneres: de forma visual, auditiva... A més, fomenta la integració dels infants a una realitat i a un entorn i els fa pensar, reflexionar, investigar, crear i exposar els seus punts de vista. Maneres alternatives d’ensenyar continguts.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada