Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

20 d’abr. 2010

Tornem a ser nens :) (13 d'abril)

Reflexions, somriures, dibuixos, treball en equip, històries... Sí que hem aprofitat aquest dia 13!!

El comentari de la María i la Gemma ens han permès crear, imaginar i sobretot REFLEXIONAR. Elles ens han fet una exposició sobre el llibre "La niña del lápiz marrón" (l'altra lectura per escollir). Després de fer un petit resum de la trama de la història, ens han explicat quin era el seu fragment escollit. Aquest, se centrava en la literatura infantil, la reflexió que fan els alumnes sobre una lectura llegida a classe i l'acceptació de les opinions i els punts de vista dels companys. Per reforçar la seva explicació ens han llegit un conte "Frederick", que tracta d'un ratolí que a l'inici de la història sembla molt egoista, però a poc es veu que té un gran cor i un do de paraula impressionant per ser un ratolí!! Ell ajudà als seus amics a suportar el fred hivern a canvi de no haver ajudat a recol·lectar menjar en les èpoques estivals.

Nosaltres, com a alumnes de P5, hem estat escoltant aquest conte al terra, assegudes en rotllana, i posteriorment hem fet un comentari sobre què ens havia semblat la lectura i què opinàvem al respecte. Per plasmar les nostres idees hem fet un gran puzle conjunt on cada peça era una opinió i totes formaven un bloc. A més, hem estat atentes a l’argumentació de la María i la Gemma sobre per què és important la literatura infantil i el seu treball a l’aula: permet que els nens es desenvolupin cognitivament, aprenguin a expressar-se i reforcin el seu aprenentatge mitjançant altres formes de treballar una lectura (fer teatres, dibuixos, fent que reflexionin sobre un tema...). És a partir d’aquí on l’Anna ens ha convidat a reflexionar d’una manera molt original: fent dibuixos per analitzar dues situacions. En una part de la pissarra hem posat cadascuna de nosaltres un element per realitzar un dibuix sense fer cap comentari i en l’altra, també hem posat un element cadascuna, però la diferència es troba en que aquí sí que podíem comentar què faríem, on, per què i posar-nos d’acord. És evident que el primer dibuix va resultar ser molt caòtic, ja que cap de nosaltres podia dir què volia fer. En canvi la realització de l’altre fou més ordenada i planificada.

Què podem dir com a reflexió? El fet de fer dos dibuixos ens ajuda a veure que tenir en compte totes les decisions és important. Fa que una situació es doni d’una manera o d’una altra depenent de si hi ha planificació o si cada persona actua de forma individual. És una bona manera per reflexionar sobre quines serien les conseqüències d’un treball en grup planificat i quines les d’una tasca feta sense haver fet un debat previ. De fet, en la nostra feina de mestres, ens trobarem en molts moments en els quals haurem de prendre decisions tenint en compte totes les parts. Comencem per un dibuix per acabar perfilant el futur dels infants.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada