Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

11 d’abr. 2010

Preparem la mona!! (25 de març)

Ja estem a dia 25 i com altres escoles hem preparat la mona. Ha estat molt especial compartir aquest moment amb els nens i les nenes de la classe dels dofins, ja que avui també ha estat l’últim dia que hem anat a les experiències abans d’anar-nos de vacances.

La Pili ens ha acollit amb un bon dia, hem mirat el temps i el calendari, hem fet recompte d’alumnes i ella ha presentat l’activitat d’avui: ser pastissers i pastisseres, així que hem dedicat tota l’hora a preparar la “mona dels dofins”.

La primera fase abans d’iniciar-nos en el món culinari ha estat fer una llista amb els ingredients: pa de pessic, xocolata desfeta, melmelada i alguns conillets de xocolata. Però enacara faltava un ingredient més a la recepta, el més important: la participació conjunta de tots els nens i nenes (a més de les mestres). Un cop hem tingut tots els ingredients hem començat a separar el pa de pessic per fer una mona de tres pisos. Ja havent separat la massa tots els nens ens han ajudat a posar la melmelada (es nota que tenen traça fent pastissos). Posteriorment, hem cobert tot amb xocolata i hem deixat reposar la mona.

Després d’aquesta tasca tan entretinguda, els dofins han apuntat en un paper els ingredients del nostre pastís i han fet un dibuix.

La veritat és que la classe d’avui ha estat molt curta i m’ho he passat molt bé amb tots els nens. Crec que ha estat una bona forma de celebrar la Pasqua i de fomentar la col·laboració conjunta, implicar-nos en el treball. Nosaltres (tant jo com la Laura i la Laia) hem estat molt actives i ens hem acostat molt als nens.

A més, la cosa que més m’ha agradat d’aquest dia a part de fer la mona, ha estat animar un nen que en un principi no volia participar amb els seus companys perquè estava enfadat. El fet d’asseure’s i parlar amb un infant preguntant-li pel seu estat anímic ajuda a sentir empatia i a intentar modificar els seus sentiments. Situacions com aquesta permeten saber com enfrontar-se als problemes que puguin tenir els alumnes. I la part més positiva de tot és que avui he sabut solucionar-ho i fer que s’animés fent la mona :D

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada