Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

11 d’abr. 2010

Què podem fer en un primer dia? (2 de març)

Avui, 2 de març, hem fet una classe molt dinàmica amb una primera part realitzada en parelles i una segona centrada en la posada en comú.

EL TEMA D’AVUI: planificar el primer dia de classe d’alumnes de P3, P4 o P5 tot fixant-nos en aspectes com la pràctica docent, la metodologia, les necessitats dels infants, l’organització de l’ambient, el procés d’avaluació o el disseny de les intervencions. En la posterior posada en comú han sortit coses interessants com la presència dels pares el primer dia per tranquil·litzar els seus fills i filles i donar-los confiança i seguretat, intentar acostar la família i l’escola deixant que aquestes entrin al centre i les seves aules, utilitzar temes com la mascota de la classe per a què els nens se sentin identificats amb un grup, fomentar la interrelació entre els diversos infants… Crec que totes aquestes coses i moltes altres són molt importants en un primer dia, i algunes d’elles, s’han de fer durant tot el curs. Després d’escoltar les aportacions de les companyes hem fet un petit joc amb una pilota, on aquella que comencés havia de proposar quina activitat faríem. D’aquesta manera vam posar en pràctica allò que els petits alumnes fan quan comencen una nova etapa, un nou nivell: anar descobrint els seus companys i el seu entorn de manera que el resulti més agradable i tingui confiança.

A més a més, aquesta activitat l’hem de continuar els dies que anem a l’escola: fixar-nos en quin és el paper de la mestra, quines són les necessitats dels alumnes, com es preparen les sessions… I d’aquesta manera podrem comparar la planificació de les sessions al centre amb les nostres. Doncs, a esperar fins dijous!

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada