Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

7 d’oct. 2010

16/9/10 Les noves tecnologies com a eina d’aprenentatge: Photoshop

Avui hem iniciat i tancat la sessió fent servir l’eina principal d’aquesta assignatura: l’ordinador. Hem començat a treballar amb un dels programes informàtics més coneguts: el Photoshop, però abans d’això, hem vist un vídeo molt interessant en el qual una nena d’uns 20 mesos utilitzava l’iPad. Es podia veure que estava totalment familiaritzada amb les noves tecnologies, cosa que em va sobtar, ja que a la seva curta edat ja sap com funcionen..aparells...per..adults..i..els
..................................domina amb una sorprenent facilitat.


A més, el fet de veure aquest vídeo m’ha fet reflexionar sobre l’adaptació dels infants a aquesta societat que canvia tan constantment. Els nens i nenes d’avui dia neixen rodejats d’aparells electrònics. Aquest és un motiu pel qual molts d’ells saben com fer anar aquestes eines, però també m’ha fet adonar-me de la importància de la inclusió de les noves tecnologies a l’escola, pel fet que la societat demana tenir un cert nivell de coneixements a nivell tecnològic. Aquests aparells electrònics d’avui dia permeten a la mainada ampliar les seves possibilitats d’aprenentatge i comunicació, desenvolupar habilitats motores, cognitives i relacionals i accedir a un ampli portal informatiu.

És per aquest motiu que nosaltres, com a futures mestres, hem de saber com utilitzar aquestes tecnologies i com fer que els nostres alumnes puguin potenciar el seu aprenentatge gràcies a nous mitjans. Avui hem posat en pràctica com treballar amb el Photoshop. La veritat és que aquest programa és molt interessant, ja que permet que els infants desenvolupin les seves habilitats expressives d’una forma nova per ells i alhora descobrir totes les possibilitats que ofereix un ordinador. Una bona forma d’estimular als alumnes a aprendre.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada