Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

7 d’oct. 2010

23/9/10 La creativitat a l’escola

Tornem a tenir classe d’alfabetització després d’haver passat una setmana des de l’última sessió. Avui toca tornar als ordinadors i treballar amb un nou programa, el Windows Page Maker, però el que més m’ha interessat de la classe no ha estat saber com utilitzar aquest programa, sinó el vídeo d’un personatge molt interessant: en Ken Robinson.

¿Las escuelas matan la creatividad? HQ - Ken Robinson en TED 2006
.

Aquest home és considerat un expert en creativitat a nivell mundial. Després d’aquesta petita introducció ja es pot intuir de què tractava el vídeo: de la creativitat humana i de l’actuació dels centres escolars vers aquesta.

.
Tota la xerrada ha estat molt interessant i amena, ja que en tot moment ha parlat d’un tema tan important com és la potenciació de la creativitat humana des d’un punt de vista molt reflexiu. A moltes escoles encara no es tenen molt en compte les arts ni la creativitat dels alumnes. Hi ha moltes persones que pensen que els éssers humans progressen si a la vida només estudien ciències, filosofia, llengües, matemàtiques, empresarials... i deixen en un segon pla les arts. Creuen que no és necessari que a les escoles es potenciï la creativitat dels més petits. Però per sort, també podem trobar altres persones que creuen que l’art és important en la nostra vida.

Gràcies a aquest els infants poden expressar-se el que senten i pensen, descobrir i desenvolupar molts conceptes i habilitats (motrius, cognitives, emocionals...), posar en pràctica altres assignatures com les matemàtiques (p. ex: treballen amb diferents tipus de formes, mides, distàncies...), trobar la seva pròpia creativitat, entendre com funciona el món... La creativitat és molt positiva pels infants i el que s’intenta és que a les escoles es valori. Molts centres d’avui dia donen la mateixa importància a l’art que a les altres assignatures, perquè saben que els efectes que tenen en els infants els ajudaran a desenvolupar-se com a persones i créixer tant personal com intel·lectualment.

Els mestres no volem crear màquines iguals, volem ajudar als nostres infants a ser persones complertes. L’art és el que ens diferencia dels altres. Si el rebutgem, només serem un conjunt de persones sense personalitat.

Aquí adjunto un article on es demostra que també “l’art infantil” és important:

ALREDEDOR DE CIEN NIÑOS EXHIBEN SUS OBRAS DE ARTE EN EL MUSEO DE ARTE CONTEMPORÁNEO DE VIGO

La muestra se compone de una selección de trabajos de los talleres infantiles desarrollados durante la época estival

El departamento educativo del MARCO presenta una exposición didáctica con selección de los trabajos realizados por los participantes en los talleres infantiles de verano, “TÚ ERES EL MUSEO”

Alrededor de un centenar de niños entre 3 y 8 años, que participaron este verano en los talleres infantiles Tú eres el museo, expondrán, desde este viernes y hasta el próximo 5 de septiembre, sus obras de arte en el Museo de Arte Contemporáneo de Vigo (MARCO).

Así lo anunció este viernes, en conferencia de prensa, la responsable del departamento de comunicación y didáctica del MARCO, Marta Viana Tomé, quien explicó que la muestra se compone de una selección de trabajos de los talleres infantiles desarrollados durante la época estival.

Coincidiendo con la muestra El medio es el museo, el centro vigués llevó a cabo una experiencia para público infantil centrada en la preparación de un proyecto expositivo para el museo.

El título del programa alude a la idea de participación e implicación en los espacios del MARCO, a través de recorridos por salas u otras dependencias, y de divertidas sesiones en el taller de didáctica.

Además de conocer por dentro el proceso de organización y puesta en marcha de una exposición, las actividades con los pequeños se centraron en procesos de creación en el arte contemporáneo.

El número total de participantes en los talleres fue de 1.728 entre público infantil y adultos acompañantes, concretamente, 734 en el mes de julio y 994 en el mes de agosto, con una media de 34 participantes por sesión.

Las actividades ofrecieron claves para valorar e interpretar una obra de arte, trabajando la percepción visual y sensorial, y mejorando habilidades y capacidades de observación, reflexión e interpretación.

Entre las obras seleccionadas destacan algunas que se muestran en papel, otras proyectadas en imagen audiovisual o también en soporte tridimensional.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada