Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

10 d’oct. 2010

5/10/10 Què és tecnologia?

Comencem nou mes en l’assignatura d’alfabetització digital i ho fem recuperant els dubtes que van sorgir a la classe del dia 28, el famós dia en el que tothom va dubtar sobre què era considerat tecnologia i com es podien distingir els diferents tipus existents. Per tant, avui podia ser el dia en el qual a molts de nosaltres se’ns podia encendre la nostra bombeta o se’ns podia fondre en un intent de comprendre les explicacions de la Sandra, una de les nostres mestres d’aquesta matèria.

Primer de tot ens ha dit que podem trobar quatre tipus de tecnologies: organitzatives, biotecnològiques, simbòliques i artefactuals. És aquí on la meva bombeta ha intentat encendre’s, però li faltava una miqueta de potència, és a dir, una mica més de comprensió per a que es pogués encendre del tot.

He recuperat la meva pròpia definició de tecnologia: “conjunt d’aparells electrònics que permeten a l’ésser humà tenir una vida més còmoda” i he pogut comprovar que hi ha algunes coses en comú amb les altres tecnologies de les que ens parla la Sandra. Per exemple, totes dues coincideixen en un aspecte molt important: pretenen millorar la qualitat de vida de els persones. Fins aquí tot ha estat fàcil. La part difícil és pensar que uns arbres posats en filera o uns castellers poden ser un exemple de tecnologia organitzativa o que una bandera pot ser una tecnologia simbòlica. Crec que el problema és anomenar a aquestes coses “tecnologia”. Uns arbres no poden ser tecnologia (segons el meu parer) i molt menys si aquests estan posats en filera.

Després de debatre quin és el significat correcte d’aquesta paraula m’ha vingut una pregunta al cap: com que és molt difícil saber què és una tecnologia, llavors, QUÈ NO ÉS CONSIDERAT TECNOLOGIA?. No seria més fàcil respondre a aquesta pregunta? Perquè crec que hi ha moltes coses que són tecnologia i si les intentéssim comptar no acabaríem mai.

Per mi, fins i tot les persones podem ser tecnologia (això si segueixo la pauta que ens han donat a classe), però la Sandra ens ha dit que aquelles coses naturals no ho poden ser, sinó que han d’haver estat manipulades per l’ésser humà...
.
Després de totes aquestes respostes, la meva bombeta ha anat adquirint potència. Crec que estic a dos passos de que s’encengui...

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada