Aquest blog és una mostra de les meves reflexions. Un bagul on inclouré tot allò que em faci dubtar, reflexionar, aprendre... Tot allò relacionat amb el meu aprenentatge i el meu creixement personal :D
RSS

5 de nov. 2010

4/11/10 Comentem les lectures

Avui ha estat dia d’exposicions, ja que havíem d’entregar un anàlisi d’una lectura relacionada amb les TIC i els infants. A mi i a les meves companyes (l’Andrea i la Silvia), grup anomenat “les artistes”, ens ha tocat la lectura d’en Manuel Area Moreira, un catedràtic molt compromès amb la introducció de les tecnologies a l’aula amb una intenció instructiva. En aquesta lectura (titulada "Los medios y materiales de enseñanza. Fundamentos conceptuales") hem pogut veure, sobretot, què són els mitjans i els materials d’ensenyament i saber veure perquè aquests són cada cop més importants en l’educació.

Com a reflexió, m’agradaria fer una recopilació de totes les conclusions que he tret després de treballar amb aquesta lectura i tot allò que he après en aquestes classes en les que hem parlat sobre les Tecnologies de la Comunicació i la Informació.

A l’igual que la lectura penso que els infants, per saber utilitzar aquestes tecnologies, han de partir dels seus coneixements previs i de les habilitats que ells han començat a desenvolupar. Així podran entendre les tecnologies i familiaritzar-se amb elles més ràpidament. A més a més, podran anar desenvolupant les seves habilitats, sobretot les motrius i cognitives.

En la meva opinió, i com ja vaig dir en entrades anteriors, crec que les noves tecnologies s’haurien d’aplicar a infantil, però no convertir-les en l’únic material d’aprenentatge, perquè aquesta és l’etapa en la qual els més menuts han de veure i comprendre el món amb els seus propis ulls i no a través d’una pantalla d’ordinador. Però per altra banda, crec que si algunes vegades utilitzem les noves tecnologies per fer alguna que altra activitat doncs seria positiu per ells, ja que a vegades poden fer de suport en algunes explicacions i ajudar als infants a comprendre certes coses. El més important és no donar preferència a les noves tecnologies, sinó ser racionals i veure que primer els infants necessiten aprendre del seu entorn i d’ells mateixos. Han de posar-se a prova i aprendre d’allò que els envolta, experimentar. Tenen tota la vida per davant per emprar les tecnologies. Ara les poden utilitzar esporàdicament, en un futur sí que seran més rellevants per ells.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada